Sjove opgaver til ferien

OPGAVEBOG

Ferietid byder som bekendt på rejsetid og ventetid i mange henseender, når familien er undervejs, eller sidder på et spisested og venter. Når tiden indimellem kan være lang, er en opgavebog god at have ved hånden. Forlaget ALVILDA byder på opgavebogen ”Sjove opgaver til ferien”. Den lever fuldt ud op til sit navn.

I den kan de lidt større unger glæde sig til at gå på løse forskellige opgaver, af vidt forskellig art. Her er lidt for enhver smag både hovedbrud, matematiske, logiske, sproglige opgaver – samt opgaver af den mere hyggelige karakter.

Opgaverne kræver, at børnene skal koncentrere sig og holde tjek på detaljerne. Det er et fornemt bud på en hyggelig og sjov opgavebog, der gør det skægt at bruge de tillærte færdigheder fra skolen – og vedligeholde dem mens det er ferie. På den underholdende og morsomme vis vel at mærke! Opgaverne er ikke nødvendigvis helt lette, men under alle omstændigheder sjove og lærerige. Bagerst i bogen findes facit til hver eneste opgave.

Bogen er alle tiders når familien er på farten, skal ud at rejse eller gør ophold andre steder hvor tiden kan blive lang for ungerne. Eller på en kedelig regnvejrsdag i sommerhuset, hvor barnet har lyst at hygge sig med udfordrende opgaver enten alene eller i samarbejde med et familiemedlem. Jeg kunne måske savne, at der fandtes et ”hint”, der kunne hjælpe i forhold til løsningen af opgaverne hvis man er gået fast. Det virker mere hensigtsmæssigt end facit alene, da det væsentlige må være at blive gjort opmærksom på hvilken metode og tilgang, der skal bruges for at løse opgaven korrekt.

Opgavebogen henvender sig til børn fra cirka 7 år og op. På ALVILDAs hjemmeside er der gratis smagsprøve fra bogen. En flot og underholdende opgavebog for hele familien!

Køb Sjove opgaver til ferien online