Lær at tegne karakterer

FAGBOG

Gode, vellignede karakter-illustrationer er et must, hvis du skal skabe en tegneserie eller et troværdigt billedunivers. Men det er en kunst at tegne flotte karakterer med de mange detaljer, der skal til og forståelsen af anatomi ikke mindst.

Nu kan tegneglade få hjælp i bogen ”Lær at tegne karakterer”. Heri giver tegner Søren Klok kyndig vejledning i, hvordan karakterer – i form af forskellige figurer – opbygges trin for trin.

For at blive en dygtig karaktertegner skal der anatomien være på plads, ligesom perspektiv og posering spiller en afgørende rolle. Disse begreber bliver forklaret og formidles i praksis på glimrende vis via sort-hvid stregtegninger af karakterer der bygges op gradvist. Hver karakter tildeles nogle særlige karakterdesign alt efter hvilken af de forskellige stilarter læseren – tegneren – har lyst at tegne: fx Manga, Disney, amerikansk tegneseriestil m.fl.

”Lær at tegne karakterer” er ikke henvendt til absolut nybegyndere, men til større børn og unge især med lyst og flair for at tegne. Bogen er en gave til de mange tweens og teenagere, der i fritiden går til billedkunst, og som gerne vil have en god grundbog om karaktertegning i hjemmet. Forfatteren og tegneren Søren Klok er med sine kun 27 år en særdeles dygtig tegner, og formidler da også utrolig fint i bogen her. ”Lær at tegne karakterer” er en god og gedigen indføring i tegneteknik.
Bogen er et særdeles nyttigt redskab, der bidrager til at højne tegneglæden hos de mange børn og unge, der leger og arbejder flittigt med papir og blyant. Hurra for det!

Køb Lær at tegne karakterer online