Gombrichs verdenshistorie

Lindhart & Ringhof blænder nu op for et nyt gensyn med klassikeren ”Gombrichs Verdenshistorie” i lækker kvalitet. Og hvilket herligt gensyn der er tale om! Der er tale om en indbundet pragtudgave i illustreret form og med et ekstra kapitel om forfatteren E.H. Gombrich selv.
Selve værket er kendt af de fleste for sin enestående formidling af hele menneskehedens historie, i en hel særlig let og venlig form, som vel kun E.H. Gombrich formåede.

Ikke alene evner E.H. Gombrich at formidle vores historie helt fra menneskets forhistorie og frem til industrialiseringen. Forfatteren kan også skrive det så den unge læser bliver opslugt og får en ægte interesse for historie. Uden kilometervis af årstal, men med fokus på de centrale linjer og endda en snert af humor tryllebinder E.H. Gombrich læseren.

Da E.H. Gombrich i sin tid skrev værket, var han blot seks uger om at skrive teksten, da han arbejdede under pres. Siden hen blev bogen en stor succes og udgivet i et utal af lande, ligesom den blev redigeret af forfatteren på ny.
I indeværende udgave er teksten rigt illustreret med fotografier, tegninger og gengivelser af berømte billeder. Det er på alle måder et fremragende supplement til den fascinerende fortælling som Gombrich leverer fra start til slut.
Man mærker tydeligt forfatterens egen glæde og begejstring ved verdenshistorien som smitter af, når han fuld af entusiasme beretter. Har man først læst Gombrichs verdenshistorie vil man ikke alene blive beriget med stor viden om de centrale begivenheder i vores verdenshistorie, alverdens krige, store personligheder og berømte steder der endnu huskes.

Læseren vil opleve, at man med denne bog har fået det kit, der hjælper til at binde en lang række af andre informationer sammen. Vi kommer vidt omkring og får en enestående forståelse for eksempelvis naturvidenskab, opfindelser, humanisme, tro, kunst og kultur. På alle måder er Gombrichs verdenshistorie en vigtig og vægtig bog, der vil blive skattet højt af den unge læser.

Køb Gombrichs verdenshistorie online