Troldeliv: Troldesuppe

Endnu engang blænder illustratoren Peter Madsen sammen med sin hustru fSisel Bøe op for et bind i serien om Troldeliv, hvor vi følger vi troldetvillingerne Paja og Pajko samt deres store familie. Paja er en nysgerrig troldepige og Pajko er doven troldedreng. De to bor i en hyggelig troldehøj, der ligger under et gammelt egetræ i en stor mørk skov. Her sker der altid spændende ting og sager.

Troldeliv er præsenteret i billedbogsformat og i ”Troldesuppe”, der er det niende bind i Troldeliv-serien, skal der laves troldsuppe i Troldehøjen. Troldesuppen er uhyre vigtig, fordi den sørger for at troldene kan bevare den magiske kraft i deres troldehjerter!
For at lave troldesuppe skal alle familiemedlemmer bidrage med hver deres ting fra skoven. Ellers vil suppen miste sin kraft. Men Lille Rolla sukkertrold vil ikke hjælpe til fordi hun ikke bryder sig om suppe. Alle prøver at overtale hende så suppen ikke mister sin magiske kraft. Men hvad skal der til for at få en lille kræsen sukkertrold til at spise suppe fuld af svampe, urter, harekød og hekseæg?

Troldeliv-serien er herlig læsning for store og små! Ikke mindst er det godt nyt til alle glade Troldepus fans der er blevet forældre og nu skal læse højt for deres egne børn. I Troldeliv er der altid en meget klar og tydelig morale. Den lille kræsne Rolla må selvfølgelig sande at det er vigtigt at være en del af fællesskabet og bidrage. Ingen kan undværes! Det er bestemt dejligt at læse om en familie, der har brug for alle sådan som den store troldefamilie.

Tekst og billeder tryllebinder og giver en stemning fuld af hygge og ja, troldemagi! Serien kan underholde børn fra børnehavealderen og op til små 10 års alderen. De mindste vil elske at få Troldeliv-bøgerne læst højt, mens de største børn sagtens kan nemt læse teksten på egen hånd.
Overalt er glimt i øjet og en glød, der gør det til en ubetinget glæde at læse billedbøgerne. Her er masser af fine detaljer og varme i illustrationerne. Billedbøgerne oser af kvalitet i enhver henseende og læseoplevelsen er komplet. En hel igennem fin og herlig billedbogsserie der varmt anbefales!

Køb Troldeliv: Troldesuppe online