LOU! Sommerforelskelser bd. 4

Genial tegneserie for piger! Det er lige præcis hvad serien om Lou ér. Den prisbelønnede og super flotte tegneserie om den tolvårig storbypige Lou, der bor alene med sin mor er nu nået til bind 4.
I serien følger vi Lous tanker og oplevelser, mens hun bevæger sig fra barn til voksen og gør sig en række sjove, skøre og skægge erfaringer med livet. Men efterhånden som hun nærmer sig teenageralderen dukker der sig flere udfordringer op. Lou er en bestemt lille damer med sine meningers mod. Hun går op i sit tøj og bruger gerne tid sammen med veninden Mina hun indtil nu har gået i samme klasse med. Moren er et kapitel for sig selv. Distræt og ofte dårlig til at komme ud blandt mennesker sidder hun tit derhjemme og lader sig opfange af computerspillenes diffuse verden frem for at skrive på sin science fiction roman. Sin far har Lou aldrig mødt, men savner heller ikke.

I bind 4 ”Sommerforelskelser” drager de fire veninder – fra bind tre – Lou, Minna, Marie-Louise og Karina afsted med Marie-Louises forældre i sommerhus. Mor og Poul skal derimod ud på bogturner for at promovere morens første bogudgivelse – hendes science fiction roman. Det går ikke helt efter planen.

I sommerhuset beslutter de fire piger at tage på drengejagt. Snart møder de en gruppe drenge hvorimellem Lou finder Tobias, der var hendes første sværmeri. Desværre flyttede Tobias dengang, men nu håber Lou at de to skal være kærester. Imidlertid siger hun det stikmodsatte af hvad hun mener: at hun ikke er vild med Tobias og nu flirter Marie-Louise løs med ham. Samtidig får Tobias sagt en uheldig kommentar om science fiction. Det tegner til at de to tidligere turtelduer ikke har en ærlig chance. Men sommeren er lang …..

Julien Neel sætter denne gang spot på, hvor svært det er at navigere i forhold til forelskelse, venskaber, forældre, kærlighed og jalousi. Med andre ord er det de velkendte følelser, der her formidles med humor og også bid. På genial vis viser Julien Neel at det, de helt unge tumler med ikke adskiller sig væsentligt fra de problemstillinger forældrene selv kæmper med når moren og kæresten møder præcis de sammen udfordringer eller når Marie-Louises forældre småskændes om stort og småt ferien lang. Det er menneskeligt og almenmenneskeligt først og fremmest!

Hvor er det en klog og hjertevarm serie vi her får foræret. Lou er en rigtig morsom tegneserie, der både har noget på hjertet og evner at fylde sin læser med glæde og smil!

Køb LOU! Sommerforelskelser bd. 4 online