Ice Age 3 - Anmeldelse p Sjovforbrn.dk

Ice Age 3

Vore herlige helte begiver sig endnu en gang ud p et fantastisk eventyr. Scrat forsger stadig at snuppe den altid undslippende nd (dog denne gang med mulighed for at finde gte krlighed), Manny og Ellie venter p fdslen af deres baby-mammut, dovendyret Sid samler sin egen midlertidige familie, da han stjler nogle dinosaurg og bliver mor for tre donisaurunger, og sabeltigeren Diego spekulerer over, om han ved at hnge ud med vennerne er blevet for blid. P en mission for a redde den uheldige Sid, vover vennegruppen sig ind i en mystisk og underjordisk verden, hvor de stder p dinosaurer, kmper mod vilde planter og mder den seje, enjede vsel Buck, som er dino-jger.

DVD premiere: 27-11-2009

Skrevet af Nadia Parbo, Filmland.dk

Sommeren er over os og s er tiden inde til den nye Ice Age film, der skal f bde sm og store i biografen. Den nyeste film i Disneys univers er endda i 3D, et format der desvrre skaber en vis utrovrdighed i filmen og ikke mindst animationerne; hvis man har brug for denne funktion for at blive fascineret og overrasket over tegningerne, er der s ikke nogen, der bare ikke har gjort deres job godt nok?

Denne gang er vores venner i istiden blevet voksne. Mammutterne Manny og Ellie venter et barn, sabeltigeren Diego er utilfreds med sin rolle i tilvrelsen, og frygter, at han ikke er skrmmende nok p sine gamle dage, mens dovendyret Sid nsker sig sin egen familie, nu da han kan se hvor lykkelige sine to mammut-venner er over denne kommende fdsel. I sin jagt p en egen familie stder dovendyret p tre g, han stjler. Fr han kan n at f dem tilbage p sin oprindelige plads, er de krakeleret, og ud triller tre dinosaurbrn, der leder efter en mor og her mener Sid med sin srdeles relative fornuft, at han passer perfekt ind. Uheldigvis leder dette til en kidnapning til et andet rige, hvor dinosaurer regerer, og dyr fra istiden er gamle nyheder. Alligevel tager Manny, Ellie og Diego ud for at lede efter deres gamle ven i denne nye, og varme, verden.

Der er ikke meget nyt under solen i den tredje Ice Age film, der stadig er henvist til brn, men ogs har jokes til de voksne, s hele familien kan vre med. Derved prver instruktrer Carlos Saldanha og Mike Thurmeier at gre alle tilfredse, hvilket sjldent virker. Det gr det heller ikke denne gang. Scrat, det lille sabelegern er stadig med i ljerne, uden nogen egentlig form for indgriben i handlingen, og virker som altid lettere malplaceret i sin jagt efter det agern, der aldrig synes at komme ham i hnde. Denne gang mder han dog krligheden i form af et kvindeligt sabelegern, men denne historie formr ikke at gre historien om Scrats jagt efter agernet mere relevant. Det er ikke til at vide, hvordan denne historie nogensinde har fundet sin plads i trilogien om de forhistoriske dyr, men et link til de vrige begivenheder i historien ville efter undertegnedes mening vre passende.

Ice Age 3 er professionelt hndvrk. Det hersker der ikke tvivl om. Alt er raffineret og sjovt nok til at vedvare et smil p lben. Men det er ogs poleret og uden nogen form for gte substans. Det er desvrre Disney, nr det er vrst. Let kedeligt med ingen fejl. Heldigvis sttes der ogs et enkelt positivt srprg i form af Buck, et paranoidt vsel, der har gjort det til sit liv mission at overleve blandt dinosaurer. Han giver Ice Age 3 et ryk den rette vej, og er med til at gre filmen lidt svrere at glemme efter et gensyn med de fire venner.

Alle odds er for den tredje film i Ice Age franchisen. Den er for perfekt. Ikke et strg for meget eller for lidt. Ikke nogle fejlplacerede jokes, kun god komisk timing, lidt for de sm og lidt for de voksne. Og det er netop dt, der er fejlen ved disse film om dyrene fra istiden. De er gode nok, men formr aldrig at komme niveauet over middel, fordi de ikke tr at tage en chance.

Skriv en anmeldelse af Ice Age 3

Skrevet af helle den 09. januar 2010
den absolut sjoveste ice age film i rkken...har set den mange gange med min sn, og griner hver gang...

Skrevet af mette jensen den 07. november 2009
super god film, hvor vi grinede meget, Dyrene i filmen er lige s sde og skre som i de forgende 2 ice age film.

Skrevet af Mette den 05. oktober 2009
Ok film. men ikke mere

Skrevet af Louise den 20. september 2009
Det er den sjoveste film jeg har set lnge. Jeg skreg af grin flere gange, s mine brn p 4 og 6 sad og tyssede p mig :-) Jeg er helt uenig i at 1''eren og 2''eren er bedre - selvom de da ogs er gode. Scenerne med fortidegernet er hylemorsomme. Den skal vi bare se igen, s snart den udkommer p DVD.

Skrevet af Mette den 26. august 2009
Tjaa den er da sd og hyggelig, men der er ikke noget nyt under solen. De samme jokes som i de andre to.

Skrevet af Britta den 21. august 2009
Den er ikke nr s sjov som etteren og toeren

Ratet af vickylorenzen den 15. august 2009

Ratet af helman1963 den 06. juli 2009

Skrevet af Jette Winberg /Sjovforbrn.dk den 01. juli 2009
Udstyret med to piger p 9 r og knap s chikke 3D briller, synker jeg ned i de blde sder i Imperial, klar til filmseriens tredje omgang Ice Age. Og det bliver en hsblsende og actionmttet omgang.

Vi flger mamutten Manny, nu i bekymret og omsorgsfuld udgave, der venter p at hans og Ellies lille mammutbaby skal komme til verden. Sabeltigeren Diego fler sig til overs og vil drage vk fra sine venner for at finde sigt eget vilde jeg. Men dovendyret Sid, filmens tbelige og klodsede karakter, finder et hul i jorden, og kommer ned i en glemt underjordisk verden hvor der findes dinosaurer. Han finder tre store g, som han kaster sin krlighed p, og beslutter sig for at vre mor for. Uheldigvis indeholder ggene tre sm Tyrannosaurus Rex unger, og den store gruindgydende mor kommer snart buldrende og gr krav p sit afkom. Filmen handler s om at Manny, Ellie og Diego skal forsge at redde Sid, der i bogstavelig forstand er kommet i klerne p mor Rex.

En ny karakter i form af den seje et-jede vsel Buck trder ind p scenen, og bliver vores venners guide i den anderledes og farlige verden. For pyha, her er alt fra frdende dinosuarer, flyvende kmpegler, livsfarlige kddende planter og grnne ddbringende giftige dampe.

Helt befriende er det med sm pauser fra alt dette tabernakkel, som at flge det uheldige egern Scrat, der i sublime sm sekvenser forsger at f fingre i det agern, der altid smutter fra ham. Og denne gang mder han en uimodstelig rivalinde, der i den grad og med kvindelig charme formr at distrahere ham i hans forehavende.

De to pigers vurdering af filmen: Den er okay god. Men det larmer for meget, der er ikke nok af det gode (oversttes til: der er ikke nok krlighed, pigesnak og flelser som f.eks. i High School Musical, Mamma Mia og Hannah Montana etc.). Det bedste er der hvor den lille mammutunge, Fersken, kommer til verden... Og s er den er nok mere for drenge p 7-10 r.