Hannah Montana: The Movie - Anmeldelse p Sjovforbrn.dk

Hannah Montana: The Movie

Miley Stewart (MILEY CYRUS) kmper for at holde styr p skolen, vennerne og sin hemmelige identitet som popstjerne; s da Hannah Montanas stigende popularitet truer med helt at overskygge hendes liv er det lige fr, at hun lader det ske Men hendes far, Robby (BILLY RAY CYRUS) er af en anden mening. S han tager sin forvnte teenagedatter med hjem til Crowley Corners, Tennessee, for at lre hende lidt om den virkelige verden. Og dermed starter et utroligt eventyr fyldt med hygge, sjov og romantik i en grad, som end ikke engang Hannah Montana kunne have forestillet sig. Instruktren Peter Chelsom har lftet en af Disney Channels mest populre TV serier fra den lille skrm til en stor biografoplevelse for hele familien.

DVD premiere: 08-09-2009

Skrevet af Nadia Parbo, Filmland.dk

Filmen Grease fra 1978 er god underholdning i den frste time. Der synges, og danses, og skves til hinanden. Men s sker der noget. Noget gr galt. Som et lyn fra en klar himmel forandres vores heltinde Sandy Olsson sig til en person som hun ikke er, for bedre at kunne omgs sin krlighedsinteresse og helt, Danny Zuko. Hun ndrer alt ved sig selv for at blive en anden, og fortller derved det unge kvindelige publikum at for at blive romantisk accepteret, skal vi glemme vores sande identitet for at skabe en ny.

Det samme er delvist tilfldet med Hannah Montana The Movie, der er filmatiseringen af en TV-serie, der er liges meget en livsstil, som det er en serie i TV. Den handler om pigen Miley Stewart, der er en almindelig pige om dagen og popstjerne om aftenen. I filmen har hendes liv som popstjerne dog taget overhnd og faderen, Ray, bestemmer sig derfor for at tage hende tilbage til Crowley Corners i Tennessee for at lre hende lidt om det simple liv. I Tennessee spiller de banjo i dagligstuen, gr til halballer og rider p heste i stedet for biler, i modstning til det overfladiske Californien, hvor de sls om sko, har store fester, nr de fylder seksten, og i det hele taget gr alt for meget op i tj og glamour.

En film som Hannah Montana er et sikkert hit hos de unge piger, der gerne vil vre popstjerner, nr de bliver store. Publikummet til ligesindede film som de tre High School Musical vil helt sikkert ogs elske historien om Miley, der i virkeligheden er Hannah eller omvendt. Det er den samme form for mentalitet der krer igennem alle disse film; mentaliteten at alle er smukke, kloge og gode hvis de da er populre nok. En film som denne prver mske at skjule denne holdning p mere sober vis end frnvnte High School Musical gr det, men i den sidste scene hersker der alligevel ingen tvivl. Da Hannah smider parykken, og bliver til Miley, vil ingen have det nej, de vil have en popstjerne og ikke en eller anden kedelig pige fra Tennessee.

Lave forventninger blev dog gjort til skamme, fr lige netop dn morale kom p banen. Filmatiseringen af Hannah Montana er ganske underholdende, og Miley Cyrus er hold nu fast, I kynikere derude en sd heltinde. Til tider er det en pinlig oplevelse som brnefilm har en tendens til at vre for et voksent publikum, men for det meste er Hannah Montana sd og momentvis charmerende. Sdmen kan til tider vre et problem, da hovedpersonen ikke har nogen egentlige drlige egenskaber. Det gr hende nem at rette op p for faderen, og filmen en lettere overfladisk affre for de ldre seere.

I denne tid med en massiv Hannah Montana-hype kan det godt forsts, hvorfor de skaldte tweens (af den feminine slags) kan lide historien om Hannah. Det er en fortlling, der mangler bid, men derimod underholder godt. Det er ikke disse brn, der har drlig smag for at elske landlige Miley eller smarte Hannah. Det er de voksne marketingsfolk, der burde have en vis drlig smag i munden, for konstant at ville have de unge pigers penge, og tilmed propper dem med budskabet om, at de er gode nok hvis bare de bliver superpopulre popstjerner.

Skriv en anmeldelse af Hannah Montana: The Movie