Bolt - Anmeldelse p Sjovforbrn.dk

Bolt

For super-hunden BOLT er hver dag fyldt med eventyr, fare og mysterier. I hvert fald indtil kameraet stopper. Da stjernen i et succesfuldt TV-show ved et uheld bliver sendt fra sit studie i Hollywood til New York, begynder hans strste eventyr til dato, en rejse tvrs over landet gennem den virkelige verden for at komme tilbage til sin ejer og medspiller, Penny. Kun udstyret med den vrangforestilling, at hans egne utrolige bedrifter og evner er virkelige, og med hjlp fra to usdvanlige rejsekammerater en afdanket, forladt huskat ved navn Mittens og en fjernsynsnarkoman af en hamster ved navn Rhino vil Bolt opdage, at han ikke behver superkrfter for at vre en helt.

DVD premiere: 09-06-2009

Skrevet af Camilla Hornung, Filmland.dk

En lille filmperle
Bolt er uden tvivl den bedste selvstndige Disney produktion i lngere tid. Bolt er en super underholdende og utrolig morsom film, som man ikke kan andet end at holde af. Filmen er spkket med fede og interessante karakterer og enkelte er srdeles kult-vrdige! Filmen har det hele. Den er flot animeret (grnsende til det virkelighedstro) hylende morsom, spndende og original. Bolt er en overraskende lille filmperle, som i den grad er anbefalingsvrdi for brn og barnlige sjle. Filmens figurer fr deres stemmer af stjerner som John Travolta, Miley Cyrus og mange, mange flere.

Tv-serien Bolt
Bolt er en superhund. En superhund med superkrfter, som hver uge udsttes for halsbrkkende begivenheder i en kamp mod det onde. Hovedmlet er at beskytte hans menneskelige ejer Penny. I den virkelige verden er Bolt dog blot en fiktiv figur. Han er stjernen i en meget populrt tv-serie, men dette er Bolt fuldstndig uvidende om. Nr Bolt tror, at de farlige omstndigheder er virkelighed, bliver hans prstation ogs mere virkelig! Dette virkelighedsslr s man ogs i The Truman Show. Da Penny i et afsnit bliver bortfrt og afsnittet sluttes uden en happy end, flygter Bolt fra filmstudiet, hvor han har levet hele sit liv, og ud i den virkelige verden. Hans tv konstruerede superevner er nu borte, men alligevel rejser han mlrettet igennem Amerika for at redde Penny. Langsomt afkldes illusionen dog, til stor forvirring for stakkels Bolt og m pludselig tage stilling til en masse nye ting. Hvem er han, og hvad videre er, har skuespilleren Penny nogensinde holdt af ham?

Kanon action-animationsfilm
Filmen er spkket med fede figurer, srligt de gangsterlignende duer er yderst morsomme. En anden og meget skg figur, er hamstret Rhino som kronisk befinder sig i en motionskugle. Da Bolt og Rhinos veje krydses, mder Bolt ikke blot sin strste fan, men fr ogs det fiktionsskub han skal bruge for at genfinde den tabte tro p sig selv og finde ind til sit indre og vaskegte, non-fiction heltemod som jo altid har vret der. Den pessimistiske kat og Bolts primre flge Mittens, er mske ikke den mest farverige og spndende figur, men er alligevel et vigtigt sidestykke og belyser Bolts selvransagelse.

Filmens temaer; fiktion og virkelighed, identitet, loyalitet og krlighed, er smukt indpakket i denne action-animerede-tegnefilm. Bolt kunne godt g hen og blive n af rets bedste animationsfilm, s se den, mens den stadig gr i biograferne den er det vrd!

Skriv en anmeldelse af Bolt

Skrevet af cirkeline1 den 17. juli 2009
Vi har vret inde og se Bolt og det er en af de bedste film ,vi har set. Supergod film som har det hele. Den skal helt klart ses

Skrevet af Knud Agerhoej den 05. februar 2009
Bolt er en rigtig sjov og spndene film for hele familien Disney har virkelig gjordt et godt arbejde. Jeg har set mange animerede film (Helt vildt, Madagasker, Happy feet, Biler m.m) med mine brn men denne er der noget specielt over. Min yndlings figur er Hamsteren han er s fantastisk lavet og nutte. Miley Cyrus`s (Alias Hanna Montanna) stemme er perfekt til katten. Bolt er en rigtig lrdags hygge film for alle. Den fr 5 stjerner her fra.