Alvin og de frække jordegern 2 - Anmeldelse p Sjovforbrn.dk

Alvin og de frkke jordegern 2

Popsensationerne Alvin, Simon og Theodore ender i denne efterflger med at bo hos Dave Sevilles unge nev Toby. Drengene m lgge deres stjernestatus p hylden og tage tilbage p skolebnken. For at kunne bevare skolens musikundervisning, m de sm jordegern vinde den store prmie i en kmpe musikkonkurrence. Men konkurrencen bliver hrd, da de tre jordegern uventet mder deres musikalske modstykke tre syngende, smukke pige-jordegern, som hedder The Chipettes og bestr af Brittany, Eleanor og Jeanette. Romantik og musikalske gnister bliver tndt, nr 6 sm jordegern pludselig dyster i dette herlige juleeventyr for hele familien.

DVD premiere: 11-05-2010

Skrevet af Vinnie Yang Sgaard, Filmland.dk

S er de frkke jordegern tilbage, og hvis du er fan af dem, vil du mske endnu bedre kunne lide toeren. Nu har vi jo vnnet os til, at jordegern kan snakke og synge, og at der sker et utal af ulogiske ting, og netop derfor bliver konceptet meget lettere at acceptere. Det er ikke lngere pinefuldt at hre pibestemmerne synge; det er faktisk ret hyggeligt, at brnene kan synge med.

Ian den grumme
The Chipmunks gamle og onde manager Ian (David Cross) er heldigvis ogs med i toeren. Han str alene for de to sjoveste scener i filmen. I den ene agerer han som et one-man lysshow p en scene, hvor han har klistret diverse lamper og cykellygter p sin krop. Med denne fantastiske dragt lner han sig - spjttende som en nyfangen laks med dansende krop - op af et klaver og giver festlige farver for alle pengene. Den anden scene er i slutningen, og den skal I glde jer til, mere vil jeg ikke sige. Dave (Jason Lee) er ikke srlig meget med i toeren, og det er egentlig ret befriende for bde jordegernene og for os.

Kylle, Pylle og Rylle
Alvin, Simon og Theodor mder deres lige i tre pigejordegern fra musikgruppen The Peanuts, der minder uhyggelig meget om drengene. Det er prcis ligesom, da Rip, Rap og Rup mdte Kylle, Pylle og Rylle. Ret syret, specielt nr man tager i betragtning, at det er tre brdre, der mder tre sstre, men sdan er tegneserielogik jo. Det virker helt forkert, nr jordegernet Alvin flirter med rigtig menneskepiger tidligere i filmen, fr mdet med The Peanuts. Det er for resten fint at piger, som ser filmene, ogs fr nogle seje jordegernpiger, de kan identificere sig med.

Alvin og de frkke jordegern 2 en god film til julen, nok isr hvis brnene er sm. Ellers, hvis brnene kan lidt engelsk, s lad dem for guds skyld se den engelske version. Det er nemlig rgerligt, at noget af det sjove tydeligvis gr tabt i oversttelsen, men det er nok de f steder, hvor de helt sm ikke kunne have fulgt med alligevel. Filmen nr ikke kunstneriske hjder, men den er god underholdning med gode vrdier om familie og sammenhold. Filmen skal have tre stjerner, for brnene vil elske den, og de voksne vil kunne holde ud at vre til stede p grund af Ian.

Skriv en anmeldelse af Alvin og de frkke jordegern 2

Skrevet af trine den 26. april 2010
jeg har set den i biografen. og den er mega sjov. og jeg har den frste af dem

Skrevet af Amalie den 21. marts 2010
Denne her film kunne jeg se hele dagen jeg skal bare vre den frste der kber den! den giver mange flelser ud og man eller i vertfald mig bliver rrt og den er sjov og konkurrere mod hinanden. det her er til dem der har lavet filmen: DEN ER SUPER!!!

Skrevet af Amalie den 13. februar 2010
S er de tilbage,som de aller frkkeste! Nemlig Alvin og de frkke jordegern 2. De er s charmerende at man fr lyst til at mde de sm uldtotter. Jeg er virkelig en meget stor fan,dog er jeg barn men jeg har lavet en masse med dem jeg har lavet plakater med the peanuts som jeg helt selv har tegnet og det ligner dem p en prik! jeg har ogs tegnet the chipmunks. Jeg synes at det er en speciel og fasinerene film,og sjov. Man kan faktisk ikke holde sig fra dem,jeg har set den en gang i biografen og jeg skal se den igen, og nr den kommer p dvd bliver jeg helt klart den frste der kber den og jeg skal se den igen og igen.

Skrevet af Fartil3 den 26. januar 2010
Supersd film for hele familien

Ratet af anonym den 22. januar 2010

Skrevet af korsbjerg den 15. januar 2010
Jeg var inde og se filmen med mine 2 drenge p 6 og 7 r. Det var en sjov og god film ogs for voksne. Kunne hre at de grinede rigtig meget og det samme gjorde alle de andre brn. Selv efter vi er kommet hjem, kan de stadig huske flere replikker fra filmen, s helt klart en film som kan anbefales.

Skrevet af anna den 06. januar 2010
jeg troede ikke det ville vre en flim for mig, men jeg tog sku ind og s den og den var helt vildt god, og jeg er alts en pige p 13 r og jeg er helt vild med dem de er mega nusser men jeg sys det er en helt vildt god flim det er sdan en flim man har lyst til at se flere gang! sys mig og min veninde:D og jeg gik slet ikke p wc fordi den var s hyggeligt&:

Skrevet af mor berit den 06. januar 2010
En rigtig sjov brnefilm som kan ses af hele familien. Brnene er fanget fra start til slut. Selv den "store" p 11 synes at den er god.

Skrevet af trine den 02. januar 2010