Let it snow - Anmeldelse p Sjovforbrn.dk

Let it snow

af John Green, Lauren Myracle, Maureen Johnson

Tindrende hvide snedriver, de fineste gaver, kulrte sm juletrskder, der glitrer i de faldende fnug. En snestorm juleaften forvandler en lille by til en romantisk kulisse af den slags, man ellers kun ser i film. Eller - i hvert fald p en mde. For en kold og vd gtur fra et strandet tog midt ude i ingenting ender normalt ikke i et karruselsvimlende kys fra en charmerende fremmed. Og ingen forestiller sig, at en travetur i sne til albuerne hen til den lokale vaffelbar kunne fre til, at gnisterne pludselig flyver mellem gamle venner. Eller at vejen tilbage til gte krlighed gr lige lukt igennem en alt for tidlig morgenvagt p Starbucks. Men takket vre de tre forfattere bag LET IT SNOW, John Green, Maureen Johnson, og Lauren Myracle, strler juleglden fra disse tre hylemorsomme og hjertevarme forbundne fortllinger om krlighed, romantik og venskab

Aldersgruppe: 13-20

-Med bogen Let it snow er der nok engang godt nyt til unge fans af forfatteren John Green, der som bekendt vandt stor popularitet takket vre romanen En flnge i himlen.

Nu er John Green s klar med en vaskegte julebog, og denne gang i selskab af forfatterkollegerne Lauren Myracle og Maureen Johnson. Romanen bestr af tre kort-romaner skrevet af hver sin forfatter.
Frste roman Jubilumsekspressen er skrevet af Maureen Johnson, anden roman Et jublende julemirakel er af John Green mens tredje roman En engel uden vinter er forfattet af Lauren Myracle.

I romanen Jubilumsekspressen stifter vi bekendtskab med pigen Jubilee. Hendes forldre strander i fngsel ved et uheld, efter de har siddet i k foran en butik, der slger samler-julepynt. Jubilee m tage toget til sin bedsteforldre, men grundet snestorm strander toget i flkken Gracetown, der skal danne afst for bogens to andre kort-romaner. I Gracetown oplever Jubilee en vaskegte juleforelskelse! I sig selv er fortllingen en kende banal og forudsigelig, men Maureen Johnson skriver s det er en sand fornjelse at lse. Man kan ikke andet end nyde historien og personerne.

I Et jublende julemirakel lader John Green os flge de tre venner JP, Greven og Tobin. Greven er en pige, der gr sammen med de to drenge. Det er jul og fra Waffle House som vi allerede har hrt om i frste fortlling bliver de tre ringet op og spurgt, om de ikke vil komme forbi med et spil Twister. Der er nemlig strandet fjorten cheerleaders piger p stedet, efter at et tog er krt fast. De tre venner begiver sig ud i det drlige vejr, og fr en aften, de sent skal glemme! John Greens bud p en julehistorie er frst og fremmest sjov og charmerende. Den emmer af fortlleglde og humor og slutter med et twist, der kun forstrker den gode julestemning.

Sidste fortlling i Let it snow er En engel uden vinter. Lauren Myracle liner op til en julehistorie med bde dybde og alvor - men alligevel ogs en god portion humor! Pigen Addie er knust, eftersom hun forgves har forsgt at vinde sin kreste Jeb tilbage. Julen bliver en smertefuld oplevelse og vennerne prver at opmuntre hende. Addie selv udfordrer sig selv til at ndre sig. Men s sker der ting og sager! Med julefortllingen om Addie leverer Lauren Myracle en flot finale til en skn bog. En engel uden vinter er en tankevkkende og sjov julefortlling med masser af varme. Det er herlig lsning!

Let it snow er et super vellykket eksempel p forfattersamarbejde, nr det er bedst. De tre forfattere bruger alle de samme omgivelser, figurer og det samme centrale tema: krlighed. Til allersidst flettes historierne sammen. I forening lfter forfattertrioen historien op til en flot helhed, der nok skal blive en vaskegte juleklassiker!

Kb Let it snow online