Vildheks 5: Fjendeblod - Anmeldelse p Sjovforbrn.dk

Vildheks 5: Fjendeblod

af Lene Kaaberbl

En sort fjer falder til jorden, dkket af blod. "Uden ravnene er vi bare almindelige vildhekse. Ja, mske ikke engang det," siger Thuja, og Clara m indse at ravnemdrene ikke kan hjlpe hende. I stedet bliver det hende der m hjlpe dem og redde den sidste ravn i verden. Den voldsomme ddbringende ravnestorm viser sig blot at vre den frste udfordring p en vild og farlig rejse hvor Clara selv m finde ud af hvem der er ven og hvem der er i virkeligheden er hendes fjende. "Fjendeblod" er den femte og nstsidste bog i serien om Clara, hendes krlighed til dyr og hendes kamp for at overleve som vildheks i en verden hvor magi ikke ligefrem er barnemad.

Aldersgruppe: 10-13

-Med "Fjendeblod" er vi net til den femte og nstsidste bog i serien om pigen Clara, hendes venner og udfordringerne som vildheks.
Persongallariet er vokset stdt efterhnden som serien er skredet frem. I starten var det kun Clara og hendes kammarat Oscar samt den talende kat Kat der skulle ud p vildhekseeventyr. Lene Kaaberbl har skruet op for dramatikken og nu m Clara, der er Vildheks, navigere i endnu mere kompliceret og farefuld vildhekseverden, mellem ravnemdre, slanger og en veninde, der tilsyneladende ikke er som hun giver sig ud for.

Bind nr. 5 tager bolden op hvor forrige bog sluttede. Jo lngere vi er kommet i serien, jo mere komplicerede er de farer, Clara skal overvinde blevet. Ved afslutningen af forrige bog er alle de voksne, der betyder noget for Clara, blevet til stensttter efter kampen mod Blodsungen. Clara m stte alt ind p at ophve deres lammelse. Men hun str overfor en modstander, hun hverken kender eller forstr!

Claras vildhekseveninde Kahla virker forandret og gradvist gr det op for Clara, at noget galt er p frre. Kahla har fet en ny vildven i form af en slange, og pludseligt forrder hun ravnemdrene. Efter en voldsom heksestorm pludselig har drbt alle ravnene, er der hrdt brug for de nye ravneg. Men Kahla smadrer alle ggene bortset fra t som hun tager med sig. Oveni kbet giver hun skylden for ugerningen til drengen Arkus, som har held med at redde en lille ravneungerne.
Uhyggen og dramatikken er i hjsde nr Clara, Oskar og Arkus samt dyrene Igentingen og Killing forsger at finde og redde den sidste ravn. Det er i sandhed svrt nr man ikke ved, hvem der ven eller fjende!

Fjendeblod er velskreven og velfortalt pigefantasy med fokus p det gribende og gysende. En bog med masser af magi, overraskelser og uventede dramatiske episoder.
Serien om Clara der er vildheks, er spndingsmttet og fyldt med finurlige twist undervejs. P ingen mde forudsigelig, men af samme grund ogs en bog, der stiller udfordringer til sin lser. Jo lnger vi er kommet i serien, jo mere er der at holde styr p undervejs. Ikke mindst de sidste bger, der er meget tt forbundne krver, at man opsummere handlingen fra den forrige bog. Jeg savner, at forfatteren formr, at lgge et resume ind i starten. Bogen her slutter brat og forsttes i sidste bind: Genkommeren.

Lene Kaaberbls medrivende Vildhekseunivers er p alle mder et mde hver, hvis man gerne vil have pulsen op!

Kb Vildheks 5: Fjendeblod online

Vi har besgt det nye "Bondegrdsland" i Djurs Sommerland, der netop er bnet som erstatning for det tidligere Miniputland. For de yngste gster er det en krkommen forandring og virkelig veludfrt.
I takt med at brnene bliver ldre, oplever mange familier, at det bliver svrere at finde ferier, der kan aktivere de Facebook-glade tweens. En skn legeplads og et spil LUDO er udspillet, s nu m der andre aktiviteter til.

Camp West, der ligger mellem Varde og Esbjerg og ikke langt fra d...

©2005-2015 Sjovforbrn.dk, Rugmarken 42, 8520 Lystrup, Kontakt Sjovforbrn.dk - Sitemap
Intet materiale må gengives uden skriftligt samtykke fra Sjovforbørn.dk - Se også www.Spassfurkinder.de for sjov i Tyskland