De små sangquizzer - Anmeldelse p Sjovforbrn.dk

De sm sangquizzer

af Kirsten Ahlburg

Svup Karoline, mavepine sengen fuld af noget, der rimer p hopper De sm sangquizzer er en bog med over 600 sprgsml om danske brnesange til brn p 5-7 r. Udgangspunktet er de sange, der er oppe i nutiden - bde de gamle klassiske og nogle af de nye. Sange er en del af vores liv, lige fra vi bliver fdt. Vi bliver sunget til ro, vi synger i vuggestuen, brnehaven og i skolen, eller vi synger for os selv, bare fordi det er dejligt. Sange leger med sproget i form af sjove ord, rim og rytme. De fortller en historie og brn lrer nye ord at kende. De fleste brn elsker at synge og lytte til brnesange, og nu kan de s ogs quizze om dem. I bogen er der sprgsml om emner, som brnene kender til: dyr, julen, farver, arbejde, tj, kroppen, mad og navne.

Aldersgruppe: 5-9

-FAGBOG
Mon ikke de allerfleste brn og brnefamilier elsker at synge og quizze?! Nu er der rig lejlighed for at gre begge dele p n gang med bogen De sm sangquizzer. Heri prsenteres vi for hele 600 sprgsml om danske brnesange bde gamle og nye af slagsen. Der bliver rig lejlighed for et genhr med en bred vifte af de brnesange der er dejlig del af vores danske kultur med denne quizbog.

Bogen er opdelt i emner og der er sprgsml om ord der gemmer sig i teksten, sangens emne og indhold, oplg til at barnet skal rime og meget andet. P mange mder en ganske utraditionel quizbog der har stort fokus p det sproglige. Det korrekte svar er som oftest angivet i en parentes, men her og der savnes svarangivelse. Det er rgerligt, at man ikke har fremhvet det rigtige ord i teksten med kursiv eller skrevet svar bagerst i bogen til brug nr brn evt. mtte bruge quizbogen p egen hnd og savnes et entydigt svar.

Sangquizzen er en super sjov og morsom beskftigelse med brn. Lysten til at synge bliver fornyet, samtidig med at brnene hygger sig gevaldigt.
De sm sangquizzer er en enkel, men fantastisk fin quizbog, der rummer timevis af munter og musikalsk sprgeleg. Det svinger flot!

Kb De sm sangquizzer online