Lær at tegne karakterer - Anmeldelse p Sjovforbrn.dk

Lr at tegne karakterer

af Sren Klok

Kunne du tnke dig at tegne din egen superhelteserie? Eller skabe spndende figurer til et fantasy- eller science fiction-univers? Eller mske vil du gerne blive bedre til at lave flotte manga- eller Disney-inspirerede illustrationer. S er dette bogen for dig. Lr at tegne karakterer er mlrettet unge tegnere, der gerne vil blive endnu bedre til at skabe originale og unikke karakterer. Bogen gennemgr grundbegreber og nyttige fifs til anatomi, perspektiv, posering og karakterdesign, s du uden at skulle tygge dig igennem tykke anatomibger kan f proportionerne p plads. Bogen viser, hvordan du udfra en enkel grundfigur kan skabe uendelige variationer og spndende designs, og forskellige stilarter som manga, amerikansk tegneseriestil, sndag morgentegnefilm og Disney gennemgs. Forfatter og tegner Sren Klok str bag bogen og de mange overskuelige illustrationer. Han er uddannet p Danmarks Designskole med speciale i animationsfilm, han har illustreret flere bger og afholder tegneworkshops for brn og unge. Til bogen hrer der en APP til iOS og Android, hvor man bl.a. kan se Sren Klok tegne forskellige karakterer, mens principperne forklares.

Aldersgruppe: 10-18

-FAGBOG

Gode, vellignede karakter-illustrationer er et must, hvis du skal skabe en tegneserie eller et trovrdigt billedunivers. Men det er en kunst at tegne flotte karakterer med de mange detaljer, der skal til og forstelsen af anatomi ikke mindst.

Nu kan tegneglade f hjlp i bogen Lr at tegne karakterer. Heri giver tegner Sren Klok kyndig vejledning i, hvordan karakterer i form af forskellige figurer - opbygges trin for trin.

For at blive en dygtig karaktertegner skal der anatomien vre p plads, ligesom perspektiv og posering spiller en afgrende rolle. Disse begreber bliver forklaret og formidles i praksis p glimrende vis via sort-hvid stregtegninger af karakterer der bygges op gradvist. Hver karakter tildeles nogle srlige karakterdesign alt efter hvilken af de forskellige stilarter lseren tegneren - har lyst at tegne: fx Manga, Disney, amerikansk tegneseriestil m.fl.

Lr at tegne karakterer er ikke henvendt til absolut nybegyndere, men til strre brn og unge isr med lyst og flair for at tegne. Bogen er en gave til de mange tweens og teenagere, der i fritiden gr til billedkunst, og som gerne vil have en god grundbog om karaktertegning i hjemmet. Forfatteren og tegneren Sren Klok er med sine kun 27 r en srdeles dygtig tegner, og formidler da ogs utrolig fint i bogen her. Lr at tegne karakterer er en god og gedigen indfring i tegneteknik.
Bogen er et srdeles nyttigt redskab, der bidrager til at hjne tegneglden hos de mange brn og unge, der leger og arbejder flittigt med papir og blyant. Hurra for det!

Kb Lr at tegne karakterer online